zondag 27 december 2009

eerste stapjes op flickr

ik zet hier momenteel de eerste stapjes op flickr en begin de mogelijkheden tot albums te zien. Ik ben toch altijd helemaal in de war door al die verschillende opties. Waar vind je nu wat? Wat ben ik eigenlijk aan het doen? Hoe verander ik het nu van 'public' naar 'private' (daarnet ging dat toch en nu niet meer!?)? Maar oefening baart kunst.

Is het eigenlijk zo dat de foto's die je 'uploadt' steeds even groot blijven als het bestand op je computer (m.a.w moet je deze eerst zelf verkleinen als je geen foto's van 2 MB wil opladen om plaatst te besparen)?

Hierbij deel ik 1 foto van een auteurslezing in de bib Sint-Gillis-Waas (ik ben momenteel niet in de bib en heb geen andere foto's ter beschikking). Hiermee zondig ik meteen, want vroeg hier natuurlijk geen toestemming voor aan de auteur. Ik maakte het wel 'prive' op flickr, maar daar schiet je niet veel mee op natuurlijk, als je dit ook op je blog zet...


1 opmerking:

  1. Denk eigenlijk niet dat je hiervoor toestemming moet vragen, tenzij het een portret in opdracht (van die auteur) betreft.

    Als je op Flickr plaats wil sparen, kun je je foto's beter zelf eerst verkleinen.

    Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen