vrijdag 8 januari 2010

Delicious?

De allereerste keer dat ik over delicious hoorde, was op Informatie 2007. Toen kreeg ik even de indruk dat een mens niet meer zonder zou kunnen! Afgelopen jaren heb ik hier echter nooit gebruik van gemaakt, dus was deze oefening volslagen nieuw voor me.

Na de inleiding fronste ik alweer mijn wenkbrauwen en liet delicious enkele dagen aan de kant liggen (eerlijk: de reacties van jullie medecursisten waren ook niet echt bemoedigend :-)). Vandaag ben ik dan toch aangemeld als gebruiker:

http://delicious.com/katrijndesmit/

Eigenlijk vind ik -tot hier toe- delicious best overzichtelijk (zeker in vergelijking met flickr), maar de lay-out is inderdaad verschrikkelijk.
Ik zie wel in dat dit een handige toepassing kan zijn, maar mijn eigen webgebruik kon ik met mijn 'favorieten-balk' best overzichtelijk houden. Inderdaad moet je nu niet op verschillende pc's 'favorieten' installeren. Als je delicious gebruikt voor persoonlijke en professionele doeleinden, loopt dit nu wel allemaal door elkaar.

Ik heb nu even de indruk dat dit redelijk samenloopt met mijn rss reader: daar staan ook 'sites' die ik volg. met dat verschil dat in delicious ook sites zonder rss kunnen opgenomen worden.

Het sociale voordeel heb ik nog niet echt ondervonden: ik ben pas begonnen! Ik heb jullie wel al toegevoegd in mijn netwerk. Als ik over een onderwerp iets zoek, zal ik via delicious misschien eens proberen.

Verder zag ik deze ochtend (wat anders te doen op vrije dagen...) toevallig nog een bibvoorbeeld van delicious-gebruik: op de bibblog van Wichelen staan in de marge onderwerpen om meer over te weten. Als je daar op klikt, kom je op een deliciouspagina meet verschillende websites over dat onderwerp. Nadeel daaraan: alweer die onaantrekkelijke lay-out...

2 opmerkingen:

  1. Al meteen behoorlijk wat bookmarks ingevoerd precies!
    Nu moet ik toch wel zeggen dat ik de lay-out best ok vind. Smaken verschillen.
    Groetjes van een Delicious-fan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb snel even gesurfd naar de bibblog van Wichelen en ik vind het een zeer goede toepassing. Dat wil ik ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen