vrijdag 15 januari 2010

Twitter

Ik ben momenteel de mogelijkheden van Twitter nog aan het uitzoeken. Met dit bericht kan ik al eens testen of ik mijn blog en twitter goed aan elkaar gekoppeld heb...
Twitter voor de bibliotheek is zowat hetzelfde als een blog, hoewel het handiger is dat je blogberichten op twitter verschijnen en je dan kan doorklikken (en niet omgekeerd). Wil dat zeggen dat we dit zeker gaan gebruiken in de bib? Dat weet ik nog niet. Daarvoor ken ik Twitter nog niet genoeg...
De verspreiding van al deze sociale functies zijn me nog niet altijd duidelijk. Hoe vinden mensen je 'twitter'? Moet iedereen specifiek op zoek naar de bib op Twitter? Zo zal het succes wellicht beperkt blijven?

1 opmerking:

  1. Dag Katrijn, je Twitter berichten staan 'protected'. Daardoor kunnen we ze hier niet zien. Via Twitter settings kun je ze dus eventueel eerst publiek maken.
    Hoe vinden mensen je via Twitter, je kan zelf de link naar je Twitter verspreiden (via Facebook, via je website, nieuwsbrief, enz. en ook via boekenleggers, visitekaartjes, enz.). De rest gaat vanzelf. Vanaf dat je enkele volgers hebt, word je vanzelf door anderen ontdekt. Sneeuwbaleffect! Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen