woensdag 27 januari 2010

Sociale muzieksites

Deezer en Last.fm zijn leuk om naar te luisteren natuurlijk. Typisch ik is het nog wat wennen en zoeken om deze sites te gebruiken.
Bibliotheektoepassingen zijn er wel. Vooral het gebruik op zoeken.bibliotheek.be vind ik interessant: luistertips geven en tonen wat beschikbaar is in de bibliotheken. De toepassing van Turnhout is al wat omslachtiger (je moet wel veel doorklikken). Bovendien vraag ik me af of de personen die online muziek beluisteren wel cd's in de bib uitlenen. Natuurlijk kan het de eigen leners tips geven. Goede vraag is of ze dan nog wel zullen komen om een cd te lenen... Nu ja, het is natuurlijk extra dienstverlening en promotie (was het nu wel deze cd die ik zocht?).
Wat de toekomst voor cd's brengt, is af te wachten. Het is een feit dat cd's de laatste jaren in onze bibliotheek veel minder worden uitgeleend. En muziek in de bib, dat zijn enkel cd's. Herbronning zal niet op zich laten wachten!

1 opmerking:

  1. Gebruikers attenderen op muziek wordt misschien belangrijker dan x aantal cd's uit te lenen.

    BeantwoordenVerwijderen