dinsdag 19 januari 2010

Screencasts

Na een eerste enthousiaste reactie, ben ik dan toch niet zo'n fan van podcasts. Ook ik heb ooit wel gebruik gemaakt van de 'start to run'-podcast (die nu niet meer te vinden is...), maar zie niet echt het nut in van vele andere podcasts. Ok om radiouitzendingen te beluisteren, maar om naar gemiste lezingen of zo te luisteren, lijkt dit me nogal saai... Bovendien lijkt de site met Vlaamse podcast al helemaal niet meer up-to-date. Zijn podcasts al een verouderd medium aan het worden?

Voor de bibliotheek deel ik de mening van collega's dat het maken van bepaalde introductiefilmpjes (hoe de catalogus gebruiken, hoe verlengen,...) erg nuttig kunnen zijn voor leners om thuis te bekijken (in de bibliotheek gaat toch niets boven een persoonlijke toelichting!). Ik heb het maken zelf nog niet uitgeprobeerd, maar vrees toch dat het iets moeilijker zal zijn dan het lijkt...

1 opmerking:

  1. Die Vlaamse podcast site is inderdaad niet meer up to date. Toch zou ik niet durven zeggen dat het medium dood is, getuige bijvoorbeeld deze recent opgestarte podcast reeks: http://tech45.eu/
    't Kost alleen wat moeite om er een te maken, vandaar waarschijnlijk ook dat je Evy Gruyaert tegen betaling (of illegaal) kunt vinden: http://www.sport.be/starttorun/2009/nl/podcast/

    BeantwoordenVerwijderen